You’re viewing a version of this story optimized for slow connections. To see the full story click here.

F1 2015: ΤΟ ΡΟΣΤΕΡ

Η τάξη της Formula 1 για το 2015

Story by SPORT 24 March 14th, 2015

MERCEDES

Οι πρωταθλητές δείχνουν ακόμα πιο ισχυροί σε σχέση με πέρσι: όχι μόνο λόγω της αναβάθμισης του κινητήρα, που φέρεται να έχει ακόμη 50 ίππους, αλλά κυρίως λόγω της οριστικής επίλυσης των προβλημάτων αξιοπιστίας που ευθύνονταν για τις δύο από τις μόλις τρεις ήττες τους πέρσι. Η πιο μεγάλη πρόκληση για τη Mercedes ήδη φαίνεται ότι θα είναι, ξανά φέτος, η διαχείριση των λεπτών ισορροπιών των δύο οδηγών της για το πάνω χέρι στη μάχη του τίτλου. Mercedes F1: Μονοθέσιο: Mercedes W06 Ηybrid. Κινητήρας: Mercedes-Benz PU106B Hybrid. Θέση το 2014: 1 (701 βαθμοί). Πρωταθλήματα: 1. Νίκες: 29. Pole Positions: 35. Οδηγοί: 6. Νίκο Ρόσμπεργκ (Γερμανός, 30 ετών), 44. Λιούις Χάμιλτον (Βρετανός, 30 ετών).

Mercedes01.jpg
Mercedes02.jpg
Mercedes03.jpg
Mercedes04.JPG
Mercedes06.JPG
Mercedes05.jpg
Mercedes07.JPG
Mercedes08.JPG
Mercedes09.jpg
Mercedes10.jpg
Mercedes11.JPG
Mercedes12.JPG

RED BULL RACING

Η Renault και ο τεχνικός διευθυντής Άντριαν Νιούι έχουν κάνει απόλυτα σαφές ότι η υστέρηση ισχύος της γαλλικής μονάδας ισχύος έναντι της Mercedes δεν είναι εφικτό να κλείσει σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα. Η πρώην πρωταθλήτρια, ωστόσο, ελπίζει ότι από τα ξεκινήματα του καλοκαιριού η Renault θα είναι έτοιμη για ορισμένες ριζικές αλλαγές του κινητήρα, που θα δώσουν στους δύο υπερ-ταχείς, αν και άπειρους οδηγούς, μια RB11 ικανή για κάποιες περιστασιακές νίκες. Red Bull Racing: Μονοθέσιο: Red Bull RB11. Κινητήρας: Renault Sport Energy F1-2015. Θέση το 2014: 2 (405 βαθμοί). Πρωταθλήματα: 4. Νίκες: 50. Pole Positions: 57. Οδηγοί: 3. Ντάνιελ Ριτσιάρντο (Αυστραλός, 26 ετών), 26. Ντάνιιλ Κβίατ (Ρώσος, 21 ετών).

RedBull01.jpg
RedBull02.jpg
RedBull06.jpg
RedBull07.jpg
RedBull03.jpg
RedBull04.jpg
RedBull05.jpg
RedBull08.jpg
RedBull09.jpg
RedBull10.jpg

WILLIAMS

Η ομάδα του Γκροβ έχει πολύ μικρότερο πορτοφόλι από τους τέσσερις γίγαντες της F1 μπροστά και πίσω της, κι έτσι καλείται να κάνει μια υπέρβαση μόνο και μόνο για να ανταγωνιστεί τις RBR και Ferrari - πόσω μάλλον για να διεκδικήσει νίκες. Έναντι των βασικών της αντιπάλων, όμως, έχει το μεγάλο πλεονέκτημα του κινητήρα της Mercedes, το οποίο καλείται να συνδυάσει με ένα φιλόδοξο (και δαπανηρό…) πρόγραμμα αεροδυναμικής εξέλιξης μέσα στη χρονιά. Williams F1: Μονοθέσιο: Williams FW37. Κινητήρας: Mercedes-Benz PU106B Hybrid. Θέση το 2014: 3 (320 βαθμοί). Πρωταθλήματα: 9. Νίκες: 114. Pole Positions: 128. Οδηγοί: 19. Φελίπε Μάσα (Βραζιλιάνος, 34 ετών), 77. Βάλτερι Μπότας (Φινλανδός, 26 ετών).

Williams01.JPG
Williams02.JPG
Williams03.jpg
Williams04.jpg
Williams05.JPG
Williams06.jpg
Williams09.jpg
Williams01.JPG
Williams12.JPG
Williams08.JPG
Williams10.JPG
Williams11.JPG
Williams07.jpg
Williams13.JPG

FERRARI

Η Scuderia δούλεψε υπόγεια -κάτω από όλες τις κατακλυσμιαίες αλλαγές ηγετικών προσώπων στο Μαρανέλο- και με ορισμένες καίριες διορθωτικές κινήσεις στο αφόρητα δύστροπο και ελλιπές περσινό της μονοθέσιο, υπό τις κατευθύνσεις του ευφυούς Τζέιμς Άλισον έκανε τη φετινή SF15-T ένα πολύ ισορροπημένο και εύκολα κατανοήσιμο αυτοκίνητο βάσης, πάνω στο οποίο μπορεί να χτίσει τα προσεχή χρόνια. Μέχρι τότε, η πήχης που έχει τεθεί φέτος για δύο νίκες έτσι κι αλλιώς μοιάζει να είναι πολύ ψηλά. Ferrari: Μονοθέσιο: Ferrari SF15-T. Κινητήρας: Ferrari 059/4. Θέση το 2014: 4 (216 βαθμοί). Πρωταθλήματα: 16. Νίκες: 221. Pole Positions: 207. Οδηγοί: 5. Σεμπάστιαν Φέτελ (Γερμανός, 28 ετών), 7. Κίμι Ράικονεν (Φινλανδός, 35 ετών).

Ferrari01.jpg
Ferrari03.jpg
Ferrari04.jpg
Ferrari07.jpg
Ferrari02.jpg
Ferrari05.jpg
Ferrari06.jpg
Ferrari08.jpg
Ferrari09.jpg
Ferrari10.jpg
Ferrari11.jpg
Ferrari12.jpg

McLAREN - HONDA

Το βάπτισμα του πυρός της επανένωσης των δύο θρυλικών ονομάτων της F1 είναι, μέχρι στιγμής, εξαιρετικά οδυνηρό. Τα προβλήματα νεότητας της μονάδας ισχύος της Honda είναι μικρά, αλλά έκαναν όλο το Φεβρουάριο μεγάλη ζημιά - μην επιτρέποντας στην ομάδα ούτε προσομοιώσεις αγώνα, ούτε τη ρύθμιση του μονοθεσίου, ούτε καν γύρους εν πλήρει ισχύ. Κάτω από όλα αυτά βρίσκεται ένα πολύ ανταγωνιστικό μονοθέσιο, που θα κάνει διαρκώς φέτος άλματα προόδου - μέχρι που, κανείς δεν ξέρει. McLaren-Honda: Μονοθέσιο: McLaren MP4-30. Κινητήρας: Honda RA615H. Θέση το 2014: 5 (181 βαθμοί). Πρωταθλήματα: 8. Νίκες: 182. Pole Positions: 155. Οδηγοί: 14. Φερνάντο Αλόνσο (Ισπανός, 34 ετών), 22. Τζένσον Μπάτον (Βρετανός, 35 ετών).

McLaren02.jpg
McLaren03.jpg
McLaren04.JPG
McLaren05.JPG
McLaren10.JPG
McLaren01.jpg
McLaren09.JPG
McLaren06.JPG
McLaren08.JPG
McLaren07.jpg
McLaren11.jpg
McLaren12.JPG

FORCE INDIA

Η καθυστερημένη κατασκευή του νέου μονοθεσίου στο Σίλβερστοουν κόστισε οκτώ από τις δώδεκα μέρες των χειμερινών δοκιμών και σημαίνει ότι η Force India ξεκινά τη νέα χρονιά λιγότερο προετοιμασμένη από σχεδόν όλες τις άλλες ομάδες στη μάχη των μονοθεσίων μέσης δυναμικής. Παρόλα αυτά, είναι μια ομάδα που πάντα δουλεύει πιο ψηλά από το μπόι της και σίγουρα το ταλέντο των δύο οδηγών θα παίξει καίριο ρόλο και φέτος. Force India: Μονοθέσιο: Force India VJM08. Κινητήρας: Mercedes-Benz PU106B Hybrid. Θέση το 2014: 6 (155 βαθμοί). Νίκες: 0, Pole Positions: 1. Οδηγοί: 11. Σέρχιο Πέρεθ (Μεξικανός, 25 ετών), 27. Νίκο Χούλκενμπεργκ (Γερμανός, 28 ετών).

ForceIndia04.jpg
ForceIndia07.jpg
ForceIndia08.JPG
ForceIndia10.jpg
ForceIndia11.jpg
ForceIndia01.jpg
ForceIndia02.jpg
ForceIndia05.jpg
ForceIndia06.jpg
ForceIndia03.jpg
ForceIndia09.jpg

TORO ROSSO

Στο απόλυτο επίκεντρο της ομάδας της Φαέντσα είναι οι δύο οδηγοί της, στο πλαίσιο ανάπτυξης των ταλέντων για τη Red Bull: ο πρώτος έφηβος της ιστορίας που θα εκκινήσει σε GP, Μαξ Φερστάπεν, και ο Κάρλος Σάινθ Τζούνιορ. Τα τέκνα των Γιος Φερστάπεν και Κάρλος Σάινθ έκαναν περισσότερο από αξιοπρεπείς δοκιμές το χειμώνα, και τώρα καλούνται να αποδείξουν ότι διαθέτουν κάτι παραπάνω από πηγαία ταχύτητα. Αυτό, φυσικά, είναι για την Toro Rosso τροχοπέδη - σαν και τον κινητήρα της Renault. Toro Rosso: Μονοθέσιο: Toro Rosso STR10. Κινητήρας: Renault Sport Energy F1-2015. Θέση το 2014: 7 (30 βαθμοί). Νίκες: 1. Pole Positions: 1. Οδηγοί: 33. Μαξ Φερστάπεν (Ολλανδός, 17 ετών), 55. Κάρλος Σάινθ Τζ. (Ισπανός, 20 ετών).

ToroRosso05.jpg
ToroRosso08.jpg
ToroRosso09.jpg
ToroRosso01.jpg
ToroRosso13.jpg
ToroRosso07.jpg
ToroRosso04.jpg
ToroRosso06.jpg
ToroRosso11.jpg
ToroRosso10.jpg
ToroRosso12.jpg

LOTUS

Το τέλος της εποχής Renault στο Ένστοουν μετά από δεκαετίες και η συμφωνία προμήθειας κινητήρων από τη Mercedes μεταμόρφωσε ριζικά τη Lotus. Το 2014 τίποτα δεν θύμιζε ότι αυτή η ομάδα μέχρι πρόπερσι κέρδιζε Γκραν Πρι, αλλά φέτος από τις δοκιμές κιόλας του χειμώνα φάνηκε ότι η Ε23 Hybrid είναι ένα συμπαγές, ταχύ και αξιόπιστο μονοθέσιο. Και τώρα η Lotus καλείται να ανταπεξέλθει στις οικονομικές δυσκολίες, και στη φυγή σπουδαίων μελών της που αυτή επέφερε. Lotus F1: Μονοθέσιο: Lotus E23 Hyrbid. Κινητήρας: Mercedes-Benz PU106B Hybrid. Θέση το 2014: 8 (10 βαθμοί). Πρωταθλήματα: 7. Νίκες: 81. Pole Positions: 107. Οδηγοί: 8. Ρομέν Γκροζάν (Γάλλος, 29 ετών), 13. Πάστορ Μαλδονάδο (Βενεζουέλα, 30 ετών).

Lotus01.jpg
Lotus02.jpg
Lotus03.jpg
Lotus06.jpg
Lotus08.jpg
Lotus10.jpg
Lotus11.jpg
Lotus09.jpg
Lotus04.jpg
Lotus05.jpg
Lotus12.jpg
Lotus07.jpg

MARUSSIA / MANOR

Έχοντας διαφύγει την κατάσχεση των περιουσιακών της στοιχείων στο παρά πέντε, η πρώην Marussia και νυν Manor έκανε το μεγάλο ταξίδι στην Αυστραλία απροετοίμαστη. Με το περσινό της μονοθέσιο, που όμως δέχθηκε τροποποιήσεις και πέρασε τις δοκιμές πρόσκρουσης, με ελλιπή εξοπλισμό που δεν της επιτρέπει να γνωρίζει πότε θα είναι έτοιμο το μονοθέσιο, και με δύο οδηγούς που ακολουθούνται από χορηγίες. Η Manor οφείλει, θυμίζουμε, να εμφανιστεί μέχρι το τέταρτο φετινό GP για να εισπράξει το περσινό της μερίδιο 30 εκατ. δολαρίων από τα εμπορικά δικαιώματα της F1. Manor F1: Μονοθέσιο: Marussia MR03 (2014). Κινητήρας: Ferrari 059/3. Θέση το 2014: 9 (2 βαθμοί). Νίκες: 0. Pole Positions: 0. Οδηγοί: 45. Ρομπέρτο Μερί (Ισπανός, 24 ετών), 46. Ουίλ Στίβενς (Βρετανός, 24 ετών).

Manor02.jpg
Manor06.jpg
Manor08.jpeg
Manor01.jpg
Manor03.jpg
Manor05.jpg
Manor04.jpg
Manor07.jpg

SAUBER

Μια ντροπιαστική δικαστική διαμάχη με τον πρώην οδηγό της, Γκίντο βαν ντερ Γκάρντε (στην οποία ο Ολλανδός υποστηρίζει ότι ότι έχει ενεργό συμβόλαιο να αγωνιστεί με τη Sauber) δεν αφήνει την ελβετική ομάδα να χαρεί έναν πολύ καλό χειμώνα, και ένα μονοθέσιο που έγινε πολύ πιο ανταγωνιστικό από το περσινό χάρη και στην αναβάθμιση του κινητήρα της Ferrari. Η περσινή μηδενική συγκομιδή βαθμών, η χειρότερη επίδοση της ιστορίας της ομάδας, δεν αναμένεται να επαναληφθεί φέτος. Sauber F1: Μονοθέσιο: Sauber C34. Κινητήρας: Ferrari 059/4. Θέση το 2014: 10 (0 βαθμοί).Νίκες: 1. Pole Positions: 1. Οδηγοί: 9. Μάρκους Έρικσον (Σουηδός, 24 ετών), 12. Φελίπε Νασρ (Βραζιλιάνος, 23 ετών).

Sauber03.jpg
Sauber04.jpg
Sauber05.JPG
Sauber06.jpg
Sauber09.jpg
Sauber10.jpg
Sauber01.jpg
Sauber07.jpg
Sauber02.jpg
Sauber08.jpg
Sauber11.jpg
Sauber12.JPG